كارخانه فروش منهول پلي اتيلن-منهول

پايپ ايران برترين توليد كننده منهول پلي اتيلن در ايران

كارخانه فروش منهول پلي اتيلن-منهول

۸ بازديد

منهول چيست؟

استفاده و بهره اوري از منهول ها از گذشته به منظور ايستگاه هايي براي بازرسي شبكه فاضلاب و شبكه هاي ابرساني و جمع‌آوري و انتقال فاضلاب جهت  تهويه طبيعي و تعمير و نگهداري همواره وجود داشته است.همچنين براي متصل نمودن شبكه فاضلاب نيز استفاده مي شود و يا درمخابرات كاربرد دارد.منهول ها يا همان ادم روها جز اساسي ترين تجهيزات در شبكه فاضلاب است.

انواع منهول ها براساس كاربرد:

تقسيم بندي منهول ها براساس كاربردشان به دو دسته تقسيم مي شود كه عبارتند از:

در خطوط فرعي شبكه به دلائل اينكه قطر لوله ها كم است و دبي جريان پايين است از منهول هاي با قطركم استفاده مي شود.

منهول‌هاي با قطرهاي بالا در خطوط اصلي شبكه به دلائل اينكه خطوط اصلي و خطوط انتقال جريان دبي بالا است و قطر لوله ها بالا است و تعداد لوله‌هاي وارده محدود يا يكي است از منهول هاي با قطربالا استفاده مي شود.

انواع منهول:

منهول ها از انواع مختلفي برخودار مي باشند هم براساس ظرفيت و ابعاد و ارتفاع و..و براساس جنس بدنه متفاوت مي باشد.نوع منهول و ابعاد ان با توجه نوع شبكه و اندازه لوله هاي فاضلاب و نياز به فضاي بيشتر از اندازه هاي مختلف آن استفاده مي كنند،انتخاب مي گردد. منهول ها را مي توان براساس جنس بدنه در سه نوع مختلف تقسيم بندي كرد از جمله:پلي اتيلن،بتن،اجر كه هركدام خواص و كاربرد مخصوص خود را دارند كه در ادامه بيشتر به ان پرداخته شده است.

منهول آجري: 

ساده ترين نوع و قديمي ترين نوع منهول،منهول اجري مي باشد كه در ابتدا منهول ها از اين نوع بودند و در گذشته از اين نوع منهول استفاده مي شود.به اين صورت كه در محل مورد نظر با استفاده از آجر و بنايي اتاقكي ايجاد مي شد و روي آن درب قرار داده مي شد. اين نوع منهول ساده ترين نوع آن است كه در گذشته مورد استفاده بوده و به دليل نبود امكانات از آن استفاده مي شده است.منهول اجري معايب زيادي دارد كه با توجه به ان ها استفاده از ان هم كاهش يافته است.از معايب منهول اجري مي توان به اسيب پذير بودن ان در برابر حوادث طبيعي از جمله:زلزله و سيل و..،ترك خوردگي و مقاوم نبودن در برابر فشارها و ضربات احتمالي،امكان نشست و تخريب ان و نشست فاضلاب به داخل،محدوديت در ابعاد و..از معايب منهول اجري مي باشد.

منهول بتني:

با كنارگذاشتن منهول هاي اجري و ناكارامد بودن ان ها،منهول ها را از جنس بتن توليد و طراحي نمودند.اين نوع از منهول ها نسبت به منهول هاي اجري مقاومتر بودند اما معايبي را نيز به همراه داشت از جمله:هزينه بالاتر از نوع آجري، زمان بر بودن ساخت، وزن بالا جهت حمل و نقل، امكان نشت آب در آن از جمله معايب آن مي باشد.

منهول پلي اتيلن:

با مشاهده و شناخته شدن معايب منهول بتني نيز و كشف پلي اتيلن و خواص ان،از پلي اتيلن براي ساخت بدنه پلي اتيلن استفاده شد كه همچنان منهول ها را از اين ماده توليد و طراحي مي نمايند و موفق شده است تا جايگزين منهول هاي سنتي باشدو از ان در سراسر جهان استفاده شود.منهول هاي پلي اتيلن داراي مزايا فرواني است كه در ادامه به ان ها پرداخته شده است.

از ويژگي و مزايا منهول پلي اتيلن مي توان به استحكام بالا،انعطاف پذيري بالا ان و وزن سبك،قيمت مناسب،عمر طولاني و بالا،مقاوم دربرابر خوردگ و شكست،عدم نشست،نصب اسان و حمل و نقل راحت،دربرابر مواد شيميايي مقاوم است،مقاوم دربرابر زلزله و..مي باشد كه سبب شده است تا ااستفاده از ان مورد استبقال عموم قرار بگيرد.

مواد اوليه و روش توليد منهول پلي اتيلن:

فرمول شيميايي براي توليد مواد پلي اتيلن به شكل (C2H4)n بوده كه از كاتاليزورهاي Ziegler-Natta و Metallocene براي توليد آن استفاده مي شود. پس از پليمريزاسيون اتيلن، مواد پلي اتيلني حاصل مي شوند كه از خانواده پليمرها بوده و داراي چگالي كم تا بالا هستند. با توجه به چگالي مواد پلي اتيلني، مزايا هاي مختلفي پيدا مي كنند و براي فعاليت خاصي به كار گرفته مي شوند.براي توليد منهول پلي اتيلن از دستگاه اكسترودر استفاده مي شود. اكسترودرها دستگاه هايي مي باشند كه با اضافه نمودن مواد پليمري و نيروهاي ديناميكي و حرارتي، كار خود را آغاز مي كنند. پس از شروع به كار دستگاه، از طريق قالب و فشار مي توانند خمير يا محصولي راه راه را به صورت مقطعي توليد نمايند.دستگاه اكسترودر شامل يك قسمت مارپيچي بوده است، مواد اوليه به داخل سيلندر وارد شده تا پس از فشرده سازي، تهيه مواد ذوب شده يكنواخت و پمپاژ مواد ذوب شده به قسمت مارپيچي وارد شود. براي چرخش قسمت مارپيچي لازم است كه انرژي مواد ذوب شده و همچنين عناصر حرارتي در اطراف استوانه وجود داشته باشد. عناصر حرارتي در اطراف استوانه با استفاده از فن هاي مخصوص اين انرژي را فراهم مي كنند.

استاندارهاي لازم منهول پلي اتيلن:

استاندارد بين المللي ASTM F1759-2004-Part 1

استاندارد بين المللي ASTM F1759-2004-Part 2

استاندارد بين المللي ASTM F1759-2004-Part 3

استاندارد ملي ۱۴۱۴۸ – استاندارد منهول پلي اتيلن

انواع منهول:

منهول ها علاوه برجنس بدنه مي توان براساس عمق نيز تقسيم بندي شود كه براين اساس به منهول كم عمق،منهول معمولي،منهول عميق تقسيم بندي مي شود.

منهول كم عمق:

اين نوع منهول كه عمق ان  مابين ۷۵ تا ۹۰ سانتيمتر است به منهول كم عمق شناخته م شود. اغلب در ابتداي لوله هاي انتقال فاضلاب و يا در نقاطي كه رفت و آمد زيادي وجود ندارد، كاربرد دارد.منهول كم عمق از يك پوشش توري برخوردار است و به عنوان اتاق بازرسي شناخته مي گردد.

منهول معمولي:

عمق اين نوع منهول حدود ۱۵۰ سانتي متر و شكل ظاهري ان به صورت دايره و يا مربع مي باشد.اين نوع منهول معمولا در خط فاضلاب اصلي و با درپوش هاي با وزن سنگين و بالا استفاده مي شود.

منهول عميق:

منهول عميق نيز همچون منهول معمولي داراي درپوشي سنگين وزن است و براي عمق بيشتر از ۱۵۰ سانتي متر استفاده مي شود و به همين دليل به آن منهول عميق گفته مي شود. اين نوع قابليت افزايش سايز و اندازه و امكانات وارد شدن به درون منهول را دارا مي باشد.

در كجاها ازمنهول استفاده مي شود؟

در شرايطي كه تراز خط فاضلاب يا طوفان تغيير پيدا كند.

وقتي درجه خط فاضلاب يا طوفان تغيير پيدا مي كند.

در محلي كه اتصال دو خط فاضلاب وجود دارد.

در مناطق هايي كه طوفان يا فاضلاب اندازه آن ها را تغيير داده است.

نصب منهول پلي اتيلن:

ابتدا براي نصب منهول پلي اتيلن مي بايست اتاق بررسي در محل حفر گردد.

مي بايست پايه گودال متراكم و سخت شده باشد.

پايه حفاري با كمك از شن و ماسه خوب تراز شود.

محفظه منهول پلي اتيلن بر روي زمين صاف قرار داده شده است.

پر كردن و فشرده سازي به نحو لايه اي انجام مي شود تا زماني كه لايه زيرين اتصالات لوله به وجود آيد.

اتصال اتاق و لوله مطابق روال انجام مي شود.

مراحل پر كردن و فشرده سازي در لايه ها تا سطح پوشش ادامه دارد.

پوشش قرار داده مي شود و تراكم با لايه پايان (آسفالت، بتن، سنگ فرش و ...) تكميل مي شود.

ابعاد و اندازه آدم رو هاي پلي اتيلن چگونه توليد مي شود؟

كفي منهول ها به دو صورت ماهيچه دار و ساده توليد مي شوند.

پله هاي از جنس مواد پلي اتيلن و بصورت يكپارچه توليد مي شوند.

مقاومت حلقوي منهولSN=8 مي باشد.

بدنه آدم رو آب بند بوده و قطعات با واشر هاي EPDM به هم متصل هستند.

اتصالات با استفاده از واشر EPDM به هم متصل هستند.

منهول ها بصورت مونتاژ شده تحويل مشتري مي شود. 

قيمت منهول پلي اتيلن:

قيمت منهول پلي اتيلن با توجه به نوسانات بازار ثابت نمي باشد و به عواملي بستگي دارد از جمله:

استاندار بودن و مواد اوليه

قطر و ضخامت منهول پلي اتيلن

ارتفاع منهول پلي اتيلن

نوع نصب و كاربرد و اتصالات و..

توليد كننده منهول پلي اتيلن:

كارخانه توليد منهول پلي اتيلن  پايپ ايران ، با پشتوانه چندين سال تجربه مديران آن در زمينه توليد منهول پلي اتيلن با بهره گيري از جديد ترين فن آوري هاي روز دنيا، با كيفيت ترين منهول پلي اتيلن را توليد و ارائه مي نمايد و با بهره گيري از دانش روز و مساعدت مشتريان گرامي درصدد پيشرفت و نوآوري روزافزون مي باشيم.كارشناسان فروش منهول پلي اتيلن پايپ ايران هميشه براي كمك به شما عزيزان در خدمت هستند. آن ها تجربه گسترده اي در زمينه توليد منهول پلي اتيلن براي طيف گسترده اي از بخش ها دارند. براي راهنمايي يا اطلاعات بيشتر در خصوص توليد منهول پلي اتيلن پايپ ايران و استعلام قيمت منهول پلي اتيلن پايپ ايران به سايت پايپ ايران مراجعه نماييد. براي راهنمايي و پشتيباني با تيم متخصص پايپ ايران در تماس باشيد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد